Información útil para embajadores
Vi uppskattar verkligen att du antingen redan är ambassadör för oss eller funderar på att bli det! På den här sidan har vi försökt samla användbar information så att du som ambassadör kan hitta svar på de vanligaste frågorna vi stöter på. Du är naturligtvis alltid välkommen att kontakta oss via PM på Instagram eller kundtjänst.
1. Vad innebär det att vara ambassadør?
Som ambassadör kommer du att få två valfria ark med namnlappar (med 120 namnlappar på varje ark). Du designar namnlapparna själv på vår hemsida och du får en rabattkod från oss så att du inte behöver betala för beställningen. Vi hoppas att du är så nöjd med namnlapparna att du tar några fantastiska bilder av dem och delar dem på sociala medier.
2. Får ambassdörer en egen unik rabattkod?
Ja, i tillägg till punkten ovan får alla ambassadörer sin egen unika rabattkod som du kan dela med dina följare. Som ambassadör får du provision varje gång någon använder din rabattkod (så sprid den så brett som möjligt!). Rabattkoden ger dina följare rabatt när de handlar på Minilappar.se. Vi har också "give-away" -tävlingar i samarbete med några ambassadörer samt olika säsongsaktiviteter.
3. Ersättning
Som ambassadör får du en provision för varje beställning hos oss för varje beställning där din unika rabattkod används. I början av samarbetet tilldelas alla ambassadörer en egen unik rabattkod.
4. Rapportering av antal beställningar
På begäran rapporterar vi antalet försäljningar med din unika rabattkod en gång i månaden.
5. Fakturering och betalning
Baserat på rapporten du får från oss skapar du en faktura som du skickar till oss. Fakturan måste innehålla:
a) Fakturanummer och datum för utfärdande av fakturan
b) Dina personuppgifter samt vårt organisationsnummer och adress
c) Beskrivning av tjänsten
d) Tidsperiod för leverans av tjänsten
e) Ersättning och betalning
f) Eventuell moms
g) Din personliga rabattkod
Låt oss veta, så skickar vi gärna ett exempel på hur en godkänd faktura ska se ut. Det lägsta antalet försäljningar för fakturering är 20 på grund av administrationen kring detta. Nedan finner du ett exempel på vad den faktura du skickar till oss skall innehålla. Fälten som fakturan skall innehålla är markerade med gult. Utöver mottagarens konto, namn och adress behöver vi även IBAN och BIC / SWIFT för ditt bankkonto.
Betalningar görs fyra gånger om året följande dagar:
1 februari, 1 maj, 1 september och 1 december.
6. Re-posting
Vi har tillåtelse att reposta och visa bilder tagna av dig som du har skapat med våra produkter. I så fall kommer ditt namn eller konto att kommuniceras tillsammans med bilden.
7. Ägarskap till bilderna
Det är viktigt att du som ambassadör använder dina egna bilder så att andra inte kan göra anspråk på rättigheterna / ägarskapet till dina bilder. När vi önskar reposta dina foton på nytt antar vi att du som ambassadör äger rättigheterna till bilderna.
8. Beskrivning av samarbetet och parterna
Som ambassadör är du antingen en privatperson eller ett företag som utför reklam, PR och marknadsföringsarbete för att generera trafik till / försäljning på vår webbplats, www.minilappar.se. Vi (Minilappar.se) är en webbplats som säljer namnlappar till privatpersoner. Punkterna ovan sammanfattar de viktigaste riktlinjerna och reglerna som gäller för samarbetet.
9. Eventuella ändringar
Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren. Skicka ett email om du har frågor eller önskar mer information till: kundservice@minilappar.se
Minilappar.se
c/o: KB Media AB
Andersbergsringen 100
302 55 Halmstad